Microsoft 365 Admin Center
Wat is Microsoft 365 Admin Center?
Microsoft 365 Admin Center is een platform voor het beheer van Microsoft 365-services en -abonnementen. IT-managers kunnen Microsoft 365 Admin Center gebruiken om de digitale structuur te optimaliseren en Microsoft 365-producten te configureren, bewaken en problemen op te lossen.
Microsoft 365 Admin Center: Belangrijkste functies
IT-beheerders kunnen Microsoft 365 Admin Center gebruiken om verschillende gebruikersaccounts effectief te beheren, wachtwoorden opnieuw in te stellen en softwareservices te configureren. Vanwege het belang van de gegevens in Microsoft 365 Admin Center, kunnen IT-beheerders de ingebouwde beveiligingsfuncties gebruiken om te bepalen wie toegang heeft tot het platform. Enkele van de beveiligingsfuncties zijn het instellen van beleid voor voorwaardelijke toegang en het implementeren van preventie van gegevensverlies.
Met Microsoft 365 Admin Center kunnen IT-beheerders ook Exchange Online-postvakken en e-mailbeleid beheren, spamfilters implementeren en regels voor mailflows aanpassen. SharePoint en OneDrive kunnen ook worden beheerd via Microsoft 365 Admin Center. Een andere toepassing die via dit platform kan worden geconfigureerd is Teams. Hier kunnen beheerders instellingen, gasttoegang en kanalen aanpassen. Een andere belangrijke functie van Microsoft 365 Admin Center zijn de rapporten en analyses die inzicht geven in de algehele gebruikersactiviteit, beveiligingsincidenten en systeemprestaties.
Wat zijn de toepassingen van Microsoft 365 Admin Center?
Een van de grootste voordelen van Microsoft 365 Admin Center is dat er minder tijd en middelen nodig zijn om Microsoft 365-services en -producten te beheren. Dankzij de beveiligingsfuncties van het platform blijven alle gegevens met betrekking tot de abonnementssoftware die een bedrijf gebruikt, beschermd tegen ongeoorloofde toegang of cyberaanvallen.
Door gebruikspatronen te monitoren kan Microsoft 365 Admin Center bijdragen aan de efficiënte toewijzing van software. Daarnaast is het identificeren van ongebruikte of te weinig gebruikte licenties een van de belangrijkste functies van Microsoft 365 Admin Center die overbesteding aan IT-resources kunnen verminderen. Met behulp van realtime monitoringtools kunnen IT-managers problemen met de software identificeren en oplossen voordat ze belangrijke werkprocessen onderbreken.
Microsoft 365 Admin Center: Best Practices
Een aanbevolen activiteit om uit te voeren als het gaat om het werken met Microsoft 365 Admin Center is het uitvoeren van regelmatige audits. De audits bestaan uit het controleren van gebruikersaccounts, beveiligingsinstellingen en toestemmingsbeleid. Een andere goede gewoonte is het investeren in trainingen voor het personeel om beveiligingsprotocollen veilig te implementeren. Zoals hierboven vermeld, bevat Microsoft 365 Admin Center belangrijke en gevoelige informatie over de abonnementen die een bedrijf gebruikt. Daarom is het ook een goede gewoonte om back-up- en noodhersteloplossingen in te stellen.